Sur les Traces des Ducs de Savoie

UTMB- Ultra-Trail du Mont-Blanc, de mest åtråvärda loppen i Europa, starten går i Courmayeur, målet är i Chamonix, färdmedlet är till fots med fantastiska vyer.
 
För att ens få ansöka om en startplats behövs en meritförteckning, ett antal "UTMB-poäng". Dessa poäng samlas på så sätt att du springer olika lopp som räknas som kvallopp och är tilldelade ett antal poäng beroende på svårighet (denna estimeras utifrån längd, stigning och framkomlighet på de olika loppen).
 
 
Jag har egentligen inte aktivt jagat poäng till UTMB men lyckats samla på mig några i och med att jag sprungit lopp som verkat roliga och intressanta. Enligt det gamla systemet hade jag åtta poäng, för att få starta i UTMB (fulldistasnen på 170K) behövdes nio (9). Distansen under, TDS, 120K, krävde enligt det gamla systemet enbart tre poäng däremot, så jag skickade in min intresseanmälan och deposition i mitten på december. 
 
För två dagar sedan fick vi svar på våra ansökningar, OCH i sommar åker yours truly ner till Alperna för ett oförglömligt äventyr!! 
 
Nedan är en video från TDS 2014, känslan att stå på den startlinjen kommer bli obeskrivlig (undertecknat hon som gråter vid starten på Ultravasan).
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0