Ofrekvens

Jag har haft en ganska dålig vecka.... en vecka av ledsamhet, sorg och godis.... dessa saker leder förstås till dåligt allmäntillstånd och brist på både ork och motivation..... även munsår, vilket gör det hela ännu sämre. 
 
Så idag gjorde jag en impulsgrej, för att jag ville komma på bana och bli frisk och ta hand om mig själv. 
 
Jag gick på en UCW. Detta står för Universal Contour Wrap och innebär att man blir inlindad som en mumie i leriga dauerbindor. Många gör det för den direkta omfångsminskningen, man blir mätt både före och efter behandlingen (min total var 17 cm varav 1 cm på vardera lår, överarm och mage), det fina med detta är att det inte är en vätskeförlust utan slaggförlust, man blir rekommenderad att dricka en hel del efter behandlingen för bibehållen effekt och fortsatt utrensning. Min huvudanledning till behandlingen var själva detoxen, jag ville prova hur det kändes. 
 
Såååå, först fick jag alltså klä av mig helt naken, ta på mig en papperstrosa som knappt täckte någonting och ställa mig framför en spegel. 
 
Sedan kom terapeuten in och mätte mig nerifrån och upp, efter detta lindade hon in mig ganska hårt i inpackningen, så fick jag på mig som ett megastort gallonställ för vuxna och lägga mig på en brits (om jag ska erkänna så kände jag mig rätt bekväm i att både vara inlindad och ha på mig gallonstället). Jag fick en kostnadsfri ansiktsbehandling och lermask extra dagen till ära och sedan lämnades jag ensam i ca 40 min. Jag somnade, det var så skönt att ligga där och inte behöva tänka på något. När behandlingen var över kom terapeuten tillbaka in i rummet, torkade av ansiktsmasken, tog bort lindorna, lät mig torka bort fukten från leran och så mätte vi igen. 
 
Det känns bra nu, jag känner mig åtminstone harmonisk och fräsch, men jag har ju lite hemarbete också, inget
 
-socker
-salt (eller restruktivt)
-mjöl
-nikotin
-koffein
-alkohol
ELLER DUSCHAR! 
De närmaste dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0