Juletid är julefrid.

I år har julen verkligen varit lugn och ro. Min julafton (vår julafton, för nu är jag sambo och vi firade julen själva tillsammans) var ytterst lugn. Jag började min dag med att springa backintervaller, Tobias spelade spel, sedan åt vi en lång frukost tillsammans. Efter dusch och frukost tog vi en promenad i solen, en promenad som ledde oss ner till Huddinge centrum, där jag halvt impulsköpte en vinterjacka, jag hade tittat och provat den tidigare i stan men bestämt mig för att jag inte skulle köpa den.... om vi säger såhär, med den plötsliga kylan utanför dörren tackar jag mitt impulsköp! Tobias impulsköpte pokermarker. Sedan komplement-handlade vi lite mat och gick hem. Jag gjorde julvört och köttbullar, Tobbe griljerade julskinka och fixade prinskorven. Såhär typiskt cheesy som det kan vara, samtidigt drack vi julöl och lyssnade på jul-.... näää, där gick gränsen, Lindsey Sterling under matlagning och någon klassisk lugn spellista under resten av kvällen. 
 
Vi åt vårt halva julbord, som även innehöll wasabikräm, haha, jag kunde inte låta bli! 
 
Vi pratade, mycket, om livet som varit om hur julen kan vara, om hur vi ser på framtiden, fina samtalsämnen med minnen och förväntningar i blandad kompott. 
 
Sedan delade vi på en flaska vin och spelade frågesportspel.... där jag torskade 2/2, ÄNTLIGEN! Jag har hittat någon som kan utmana mig i allmänbildning, för det var inte storslam, utan väldigt jämnt båda gångerna. Sen kom whiskeyn och pokersetet fram, jag fick lära ut grunderna i texas och vi spelade... även här åkte jag på förlust. 
 
Mot kvällens slut somnade vi tillsammans i soffan i natt och sov gott där, jag gillar tydligen det där med att sova i soffor. 
 
Det kan ha varit min bästa och mest avslappnade julafton någonsin, inte pretentiös någonstans utan lugn, spontan och avskalad, utan stress, utan krav, utan måsten, så som julen borde vara. 
 
Från gårdagsmorgonen
 

Idag har jag jobbat, likt de sex dagarna innan jul, likt imorgon, tio timmar har jag haft idag, och de har flugit iväg, mycket folk, många frågor, mycket sälj, mycket städa. Det är kul nu! Jätteroligt när våra gäster har inställningen att det ska köpas och bra grejer, att sälja en extra impregneringsspray eller ullsula till vinterkängorna har liksom inte varit ett problem under dagen, de har antingen frågat om jag kan hämta till dem eller vart det står när jag tipsat skötselråd eller sagt att det kan vara extra mjukt och varmt med ullsula/-strumpa. 
 
 
När jag var på väg hem fick jag ett sms om att jag inte fick öppna julklapparna förrän Tobbe var med. Detta kom jag hem till, det ser skört ut, jag vågar inte ens klämma och så är han på Mosquito-klubb ikväll och dansar.... såååå jag får snällt vänta till efter jobbet IMORGON, förstå vad nyfiket det är i mitt lilla huvud nu. 
 
Ja, det var mina senaste två dagar, summa summarum, bra jul, bäst sambo, roligt jobb, jag gillar där jag är i livet just nu. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0