Att ta avsked.

Jag bloggar sällan här längre, det är för att jag har en annan blogg, en nischad. Det har hänt ganska så mycket sedan det senaste inlägget här, inte så konstigt med tanke på att det var över en månad sedan jag publicerade något på den här bloggen. 
 
 
Nyårsdagen gjorde jag och Grappe slut, igen. På riktigt. Det är jobbigt emellanåt. Nu bor jag själv och försöker hitta mig själv i allt.
 
 
Jag har börjat plugga, "entreprenörskap inom idrott och hälsa", väldigt motiverande och inspirerande. "Fysiologi kost och hälsa", hittills inte lika motiverande, "lagom lagom lagom" var det jag fick ut av den kursen idag "farligt, toxiskt, akta". Men alltså, är det någon som tänker på detta vid intag av mat? Näää, då är det "gott", "mättande", osv. 
 
D-vitamin, fettlösligt vitamin, stannar längre i kroppen, sure, absolut. Men alltså, det är nog 0% chans att få överskott av D-vitamin i Sverige. Eftersom D-vitamin tillverkas i hudens kollagen i samband med att solen lyser på den (direkt på den, utan skyddande kläder, solskydd eller fönster i vägen). På vintern i Sverige är det knappt en timme mitt på dagen som solen står i läge att kunna avge den strålningen som behövs för att sätta igång processen, och det räcker inte med att sola ansiktet lite, mycket hud måste exponeras.
 
Dessutom är det 0% människor som dött av vitaminer i världen (eventuellt syntetiska, tillverkade på konstgjord väg, i kombination med läkemedel, men inte av frystorkade frukter och grönsaker). 
 
Jag säger hej då till denna bloggen för en stund, jag gillar min andra blogg mer just nu, om ni undrade. Den är mer om träning och mat och hälsofrågor och moralfrågor som är relaterade till allt detta.

Kommentarer
Postat av: Malin Z

Vilken är din andra blogg? Vill läsa :D

2013-02-01 @ 05:54:57
URL: http://mamaze89.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0