Lidingöloppet

Egentligen var det dumt av mig att starta.... jag har varit sjuk i över en månad och är egentligen inte frisk än, men jag visste att jag skulle springa ändå, jag bara är sån. Jag förnekade det för mig själv och sa till Grappe dagen innan "om jag dör imorgon så älskar jag dig och har haft det bra"... halvt på skämt, men man vet aldrig, som sagt är det ju egentligen jättedumt att chansa och springa när man är förkyld, särskilt tre mil. 
 
Så hur gick det, jag värmde upp lite upp till starten, kände mig lite varm och anfådd men tänkte "det här kan gå". Uppe vid start var stämningen hög, musik, peppad speaker, otroligt många taggade löpare. Jag glömde bort mina symptom och började komma in i stämningen. Jag hade inte tagit reda på silvertiden innan, men när det ropades upp att den låg på 2 tim 38 min så tänkte jag att det var uppnåeligt och satte det som dagens mål. 
 
Startskottet gick och jag hamnade mitt i klungan för att springa om den ena efter den andra, jag älskar starten på såna här event, jag känner mig alltid så peppad. Jag kände mig stark, och förvånansvärt pigg första milen.... när jag passerat 20 km (kvar) markeringen så tänkte jag att det faktiskt var löjligt hur lätt det gick och jag hade gott om marginal till silvermedalj. Efter halva banan ungefär stöter jag på min klubbkamrat, hon går vid det här laget, konstigt tycker jag, dunkar henne i ryggen när jag springer förbi. Ett par km efter detta börjar det dock bli jobbigt och jag förstår varför Amanda promenerar. Vid 12 km kvar tar jag mina första gång-steg.... jag har hunnit bli rejält hungrig också, och ångrar att jag inte tog mig banan och bulle vid tidigare vätskekontroll. Vid tio km kvar är det ny vätskekontroll och de har både bullar och bananer där med till min lycka! Trycker i mig två bullar, en banan och tar även sportdryck där. 
 
Sista milen var tung, jag gick uppför backarna för att orka ta i mot slutet när det flackade mer...allt som allt är jag nöjd då jag knappt tränat senaste tiden, nästa år är jag i bättre form :) 
 
Sluttid: 2:50:01
Placering:601 av 3426 fullföljande i min klass (kvinnor 30 km) totalt på banan 5314 av ... ja, jag vet inte 15-16000 fullföljande kanske.
 
Idag är det ryggstupa soffläge som gäller.... tänkte mig loppis tidigare i veckan, men det blev inget med det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0