Sammanfattningsvis

Japp, två stängningar och så var jag schemalagd ett "middagspass", 16-20, idag. Gick upp vid ett för att ÄNTLIGEN få dammsuga lägenheten och plocka undan det sista efter att ha haft två slapptaskar liggandes i varsitt soffhörn hela veckan, som nu är utsjasade så jag har lite lugn hemma... ... (resten var fint men har liksom inte kommit åt i vardagsrummet) endast soffan tog mig en halvtimme.

Städade på och hade köksklockan som referens, problemet är att jag inte ställt om den och eftersom jag jobbade stängning igår och inte fick så många timmars sömn tänkte jag inte på det. Så när köksklockan var halv tre tyckte jag "konstigt vad lång tid jag har på mig", tills jag kom på att den inte var omställd, alltså var nu klockan på riktigt halv fyra. Skyndade mig på och kom faktiskt i tid, med en hel minut till godo var jag ombytt och redo för instämpling, men jag ringde så klart på väg ner och varnade för ev. försening. På vägen drog en hagelstorm igång, sedan var det polisutryckning vid fyra mackarna och sist men inte minst så kom tåget precis när jag skulle cykla över där... var lagomt stressad.


På jobbet hade vi det lugnt och skönt.... fast egentligen var det inte jättelugnt, men vi hade en (relativt) stor och (väldigt) rutinerad personalstyrka så det kändes som en piss i havet. Bettan frågade om någon ville gå hem tidigare och jag hoppade upp och ner av lycka (var vid det här laget väldigt trött, hungrig och snussugen)! Så jobbade två och en halv timme ungefär. Sedan slängde jag in mina byxor i tumlaren på jobbet ett tag, för de var dyvåta och jag inte fick på mig dem, innan jag kunde åka hem till mitt nystädade, tysta hem.


Nu har jag ätit en hemmagjord vegetarisk sallad med ägg och avocado samt ananas till efterrätt samtidigt som jag tittat på vem vet mest och the big bang theory. Snart ska jag duscha/bada och sedan krypa ner i sängen för välbehövlig sömn.



Det var min dag idag. Tidigare i veckan innan våren försvann så hade vi grillkväll, det var mysigt och så har min syster flyttat till England, det är nog allt av intresse som hänt. Ahjuste, vi blev bestulna på jobbet.... en typ två meter hög reklampelare plockade de med sig häromdagen.... Hur lyckas man?/Varför? Jag trodde en sådan var apdyr så polisanmälde på en gång... men den var billigare än mina gissningar. Hur eller hur så ska man inte bara gå och ta saker ostraffat, en liten smäll på fingrarna kan de allt få om polisen har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0