Catch up

Sorry för dålig uppdatering, men har varit sur och inte velat blogga. Grannarna har börjat sätta upp lappar åt oss att vi stör, och vad vi vet har vi inte ändrat på våra vanor värst mycket (och om vi ändrat något, då mer till det bättre). Vi satte upp en svarslapp där vi bad dem ringa på ifall de ville oss något, vilket resulterade i två nya lappar ... ... ännu en från våran anonyme lappskrivare och en från tanten över som säger att hon aldrig stört sig på oss. Så nu antar vi att det är vägg i vägg grannen som skriver, hon som började sitt boende i huset med att borra under alla dygnets timmar, hon som har haft otaliga fester där det sprungits upp och ner i trapphuset och de stått under vårat sovrumsfönster, fnissat och rökt. Hon som har knackat på våran balkongdörr (alltså gått in olovligt på våran "egendom") mitt i nätterna en och annan gång för hon glömt nyckeln, hon som har lyssnat på samma låt på repeat dygnet runt i över en månads tid... hon förbrukade sin rätt att klaga för många år sedan... så jag är inte orolig eller rädd längre, mest arg för att hon tror att det är ok.



I övrigt har jag haft en väldigt trevlig helg, vi gick ut i fredags, jag blev jättefull och pinsam, det var skönt, och kul att få umgås med fantastiska människor. I lördags åt vi mongolisk buffé innan vi åkte ut på landet, blev ingen löptur (passade på att vara extra onyttig när jag var sjuk istället, hrm), vi tände en brasa vid sjön och satt där i en timme medan vi drack varm choklad och marsmallows, skrattade och pratade om livet. Efteråt bjöds det på stek hemma hos föräldrarna och bad i tunna. Igår var det loppis på fyrispark med mamman, systern, svågern och några gamla vänner till familjen. Barnen rymde till Gränby C och handlade mat istället för att hjälpa till på själva loppiset. Idag har jag jobbat och nu precis duschat och bakat in mig själv i diverse huskurer och oljor.


Tack för den här helgen, den har varit väldigt mysig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0