Detox

Så, idag började vi detox-dieten ordentligt. Jag tjuvstartade lite och har inte ätit lagad mat under helgen, med undantag för kyckling igår-kväll när jag lagade frukost inför idag. Nu är det en vecka helt utan kolhydrater och salt... vi får se hur det går, jag är ganska bra på att äta kolhydrater i vanliga fall. Det vi har att välja på är kycklig, fisk, kalkon och ägg (150 g/portion kyckling/kalkon, 200 g/portion fisk eller två ägg/portion), vi ska äta fyra gånger per dag, vi får använda färska örter och kryddor utan salt i (är osäker på om dessa kryddor verkligen gäller första veckan så vi chansar inte på mer än peppar). Grappe misslyckades med frukostäggen, de var "äckliga" utan salt. Till detta ska vi dricka b-vitaminer, örtte och mineraler, versionen utan järn.
 
Jag kommer definitivt att uppdatera om hur det gått och hur jag känner mig efter dieten, under dieten chansar jag på att vi båda kommer vara rätt orkeslösa. Då vi nu även endast har en dosa snus kvar och planerar sluta under veckan så får vi se om vi ens överlever varandra. Näringsbrist och nikotinbrist kan bli farligt det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0