Dilemman.

Jag hamnar ofta på såna här länkar, som jag tänker skriva om, nuförtiden av någon outgrundlig anledning.. nja, anledningen är de hälsofantaster jag är kompis med på FB, men jag är bara glad att de delar med sig.


Vaccin, väldigt omtvistat, men när jag nu läst en uppsjö av artiklar, både från folk som upplevt hemska biverkningar själva, folk som förespråkar naturläkemedel och nyttig mat, samt (TILL OCH MED) läkare och sköterskor som själva läser på och tvivlar på att detta skulle vara en lösning.
IDAG läste jag om att PSD (plötslig spädbarnsdöd) ofta sker kring vaccinationer, sammanträffande? Jag vet inte jag, det vore inte helt osannolikt, sjukvården "vet inte säkert" vad PSD beror på, där ringer en varningsklocka för mig. Oftast är det föräldrarna som gjort något fel enligt läkarna... pfft.


Jag läste om syntetiskt k-vitamin (som ALLA barn får direkt efter förlossning om inget annat specifikt önskats, och om man har andra önskemål så kan de komma att ifrågasättas, för "barnets bästa"), k-vitamin ges nu alltså för att hjälpa blodet koagulera ifall barnet har/får inre blödningar vid och efter födsel. Precis nyfödda spädbarn har inget k-vitamin i sina tarmar, men det börjar tillverkas naturligt så fort det tar bröstet, enligt min källa här (då jag inte hittade någon annan) tar det cirka två dygn för ett spädbarn att bygga upp sitt förråd fullt... enligt wikipedia på den punkten så ska det ges till spädbarn på en gång för att undvika en form av blödarsjuka "MHN" inom den tiden, men seriöst? Hur vanligt är det att helt nya elastiska ådror bara börjar blöda? Kanske i en process av stress, medicin och onaturliga födslar. Vad jag sett nu är att om barnet redan är fullt friskt kan en dos med K-vita (som dessutom görs på labb och alltså är onaturligt för kroppen) orsaka hjärnblödning och även där PSD. Detta har jag inte läst på om ordentligt, jag har bara ett fåtal källor, men jag tänker definitivt kolla upp detta mer innan jag själv ska ha barn! Kanske att det är bra om det finns i nödfall, om förlossningen blivit stressig, om barnet var tvunget at tas ut med sugklocka osv. då risken kan vara högre för inre blödningar, men som sagt tvivlar jag på att det behövs om allt går smärtfritt, då bör man nog inte börja sitt liv med en kemisk belastning för kroppen.


Det värsta var att jag läste mammors egna berättelser om att de blivit ifrågasatta när de bett sköterskor och doktorer att inte bespruta deras barn, att vissa påstått att de inte fick bestämma själva och efter mycket om och men och efter att fått skriva på om att de själva tar ansvaret om något händer har de fått gå. Det är väl allas rätt att få välja själva?

För att citera en kvinna jag lyssnat på väldigt mycket på sistone, som är lite fanatisk men väldigt vettig
-Man har skapat sjukdom och behov som vi inte har, ingen har brist på vaccin, Alvedon eller kemikalier ... man har komplicerat verkligheten för att få sälja så mycket skräp som möjligt. Det är så snett, ska det kännas som hallelujadravel för att kroppen faktiskt läker när den får vad den behöver och har saknat länge??



Detta är reflektioner på lite saker jag läst och ingen uppsats eller något som ska redovisas för någon så, alltså tänker jag inte lägga ut några källor. Tanken är bara att få lite fler att ifrågasätta och inte lita blint på sjukvården som nuförtiden oftast styrs av läkemedelbolagens pengar. Jag vet folk som bevisat dött av felmedicinering, min egen farfar för att ge ett exempel, så jag är inte rädd att ifrågasätta det skruvade systemet. Puew, nu gick jag till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0