Bikten.

Jag köpte en bok i födelsedagspresent till en kompis häromåret, den hette nog till och med BIKTEN. I slutet kan man bikta sig själv, hon hade skrivit ner sina bekännelser och utmanade alla som läste boken att bikta sig där i slutet. Jag kom inte på någonting som var tillräckligt pinsamt men som jag ändå kunde dela med mig av, men nu har jag kommit på det!

När jag var yngre, tio-elva år kanske, var jag VÄLDIGT intresserad av heminredning, att se hur folk bodde var fantastiskt och spännande. En dag tog jag intresset till en helt annan nivå, jag gick in på grannens tomt och tittade in genom deras fönster när de inte var hemma. Det jag inte tänkte på var att det var nysnö ute så när grannarna väl kom hem blev det ett himla liv om inbrottstjuvar, de pratade om en tjuv med små fötter den hade gått upp på grusgången gått ett varv runt huset och tittat sedan kilat in i skogen, alla som bott på landet kanske kan tänka sig in i hysterin och paranoian kring denna händelse, INBROTTSTJYVAR. Jag sa inget då, var LIVRÄDD för att de skulle komma på mig, och jag har nog inte nämnt det sedan dess, men nu har de grannarna flyttat och den ena är nog till och med bortgången, det har gått mer än tio år så. Det var inte så mysigt där som jag trodde, blev besviken, haha.

/Janie, 22 år

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0