Färdig!

Blev 7 km ändå, "kortpass", kändes skönt när jag väl kom igång och kändes värdelöst att springa mindre än 5 på något vis.


Nu vet jag iofs inte vilka som läser här, eftersom antalet tredubblats de senaste dagarna. MEN, tänkte ge ett litet tips till vintern när det kommer till kläder under löpning, och som sagt vet ju de flesta av mina orienteringskompisar detta, men värt att nämnas. Man blir svettig när man springer, alltså blöt och även om svetten kommer för man är varm så kyler den ner kroppen när den kommer utanpå och yttre faktorer som vind och kyla hjälper till.

*ha som de kallar det "funktionsmaterial" närmast, underställ och underkläder som leder bort fukten.
*Ett mellanplagg, jag har brukar ha en vanlig t-shirt emellan som suger upp fukten (har hört från annat håll att man INTE ska ha det då det blir "tungt", men så gör jag), på benen kör jag bara direkt på med löpartights.
*Och längst ut något vindtätt.

Det gör att man har torrt närmast kroppen och kan träna utan att bli kall och sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0