Än en gång har ni gjort det ALFA-kassan

A-kassan, vilket skämt de är... när jag VAR arbetslös betalade jag ca 3500 i avgifter till dem (för att jag var arbetslös, det behöver man ju då?), pengarna fick jag ut fyra månader senare, när jag redan fått jobb för längesedan, och då gick jag i princip +-0 med det jag redan betalat. När jag ringer dem om adressändring får de för sig att jag inte betalat de sista räkningarna, men mina inbetalningar stämmer med deras avin, då är det DOM som gjort fel och skickat ut en för liten avgift två år tidigare (och eftersom de har något felsäkert system så pengarna man betalar hamnar på den senast obetalda räkningen så såg de det som att jag inte betalat alls senaste månaden och missat tre kronor på räkningen innan), vilket resulterar i att jag fick betala dem nästan 600 kr för de kan inte de ta på sig nej. De senaste två månaderna har jag inte fått några räkningar alls från dem, och nu när de ser det så får jag kravbrev? ÄR DET MIN UPPGIFT ATT SE TILL SÅ DE SKICKAR UT SINA RÄKNINGAR? Skickade argt mail och sa i princip FU, era tjänster suger och jag vill inte ha något med er att göra, stoppa upp era räkningar någonstans mörkt.... fast på lite mer diskret språk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0