Vågen, myndigheter och behörighet.

Vågen ja, igår köpte vi en våg! Jag har länge sagt att någon sådan inte kommer in i mitt hus då vågen var min bästa vän och värsta fiende under tonåren. Senaste året har jag tänkt att jag nog skulle klara en hälsosam relation med vågen nu när jag är en "vuxen" och "förnuftig" människa. Grappe tyckte också det var roligt, vi vägde oss igår och skrev upp det i mitt block. Båda var positivt överraskade från början, men nu när vi tränar båda två så kan det vara en extra liten kick att se resultatet i siffror.

Försökte ringa till a-kassan idag och ändra min adress då de skickat en räkning till gottsunda IGEN. Ändra adressen fick jag icke göra via telefon fast det står att det ingår i deras telefontjänster, hon sa att hon skulle kolla upp det med skatteverket i alla fall, och det hoppas jag verkligen. Sedan skulle hon ge mig ocr-numret till senaste avin och gav mig fel nummer, tack. Sist men inte minst anklagar hon mig att jag scammat dem på 3 kronor, jo ni läste rätt, TRE hela kronor i januari och att jag inte alls betalat februariräkningen.... jag kollade upp mina kontohändelser och jämförde med mina avis, jag har betalat allt som det står... men det kan jag ju inte bara säga, nej, hon skulle "kolla upp" det och återkomma efter lunch... klockan är 14.02, inget samtal har mottagits.

Edit: 14:50 kom samtalet, då hon rabblade upp varenda faktura from 2009 och hur de skickat ut en räkning som var i en för liten summa (DERAS FEL INTE MITT) och hur pengarna varje månad lagt sig en månad tidigare.... kul, då får man betala 600 kronor till a-kassan nu också (tycker de kan bjuda på det). Idioti.

Positivt, negativt, positivt igen, jag har fått behörighet på jobbet, vilket betyder massor med möjligheter. Admin-login på schemaprogrammet ex... kan godkänna och inte godkänna andras passbyten, mohahaha, men det tänker jag inte göra såklart, jag är snäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0