SOMMAR!

Ja nu är det första juni och sommar på riktigt ska ni veta, jag inledde sommaren med att åka på mina inlines och slå sönder hakan. Skam den som ger sig! Imorgon (sen kväll så att jag kan träna ifred utan att det är massa folk som ser) ska jag köra lite igen, prova mer att bromsa nedförsbackar också, nu när jag läst teori på diverse forum hur man ska göra (släpa en fot, göra piruetter, slänga sig i en buske och andra diverse bra tips, vi får se hur det går). Det är ingen som har en sån där gammal ridhjälm med hakskydd att låna ut? Ev. kan en hockeyhjälm med visir gå bra också, fan jag måste köpa skydd.


Ett par såna här har jag köpt, av stadiums egna märke soc. 699:- med stadium-kort och helt värt för en "ombörjare", nu ska jag träna på dem den här sommaren och känner jag för mer så kanske det blir mer high tech nästa år eller om två. Kanske att det räcker med byte av hjulen om själva skon och skenan håller bra.

Hej, egentligen har jag ingen aning om vad jag ska skriva, men jag har också reagerat starkt på att om ett barn beter sig illa i en historia från TS så börjar alla i tråden på samma spår "H*n kanske har en diagnos?", "Asperger? Borderline? AD/HD?".

Det är nog många fler människor som har diagnos än vad som syns på pappren, men i vårat lagom-land är det "fult" att vara annorlunda. Min sambo och hans mamma har asperger, vi jobbar på vårt första barn och jag är väl medveten om att h*n kanske får asperger också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0