Hej

Så, igår var en mördardag. Jag började klockan 7 på hemtjänsten,

vid 9-10 får jag första samtalet från min läkare på kvinnokliniken, hon ville att jag skulle komma in och ta blod varje vecka tills mitt hcg ligger på 0, det var på 200 nu, alltså en vecka efter operation så skulle jag fortfarande få ett starkt plus på ett grav.test (och förmodligen en två veckor till efter detta, lite sorgligt är det).

Strax innan lunchen, kanske vid halv tolv, får jag andra samtalet, från biträdande chef på max "Hej Janie, kan du komma in vid åtta ikväll istället för ett?", men på schemat stod det att jag skulle jobba inatt och inte igår så jag blev förvirrad och inte alls glad eftersom jag hade planerat in ett pass på hemtjänsten imorse egentligen (ibland blir det på fel dag när de lägger in nattpass efter klockan tolv, men det är ju inget man reflekterar över när tiderna lika bra kan stämma in på fredag som lördag). PANIK!

Direkt efter det ringde tandläkaren och ville avboka en tid som jag hade i nästa vecka (andra gången de avbokar nu, samma besök).

Jag slutade vid 13.30 efter att jag pratat med samordnaren om att jag inte kunde jobba morgon idag.

Sen åt vi thai-mat och åkte till valsätra, trött som en gnu.

Jag sov 1½ timme ungefär och började jobba vid 20 på max....nio timmar, helt slut, gick liksom och la mig runt samma tid som jag börjat jobba dagen före.

Idag har vi varit hos Svante typisch hela dagen (vilket var bra med att det blev så knäppt igår, vi kunde åka dit och leka hela dagen idag), spelat spel, grillat och töntat oss. Det var mysigt. Något annat som är mysigt just nu är regnet på fönsterrutan, ska bli skönt att sova till det och veta att jag är heeeelt ledig imorgon, förutom att jag ska städa, men det kan jag ta i min egen takt då. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0