Gunnar.

Jag tog ett bad i en timme och läste jättemycket i en bok som jag fick låna av C (mycket tjat om C hela tiden, men hon är min käraste lilla tös), den heter Gunnar, precis som huvudpersonen. Det är en rolig bok, men jag kan inte riktigt kategorisera den i varken genre eller ålder, men förmodligen är den en typisk ungdomsbok (typ slutet av högstadiet-gymnasiet bok), Gunnar är en liten gubbe som precis fått en hjärttransplantion, hans fru är död sedan ett par år tillbaka och han har nu ofrivilligt blivit sjukpensionär. Han forskar i självhat på sin fritid, samtidigt som han raggar på sin sonsons dagisfröken och försöker gå tillbaka till jobbet och jobba gratis för han är så uttråkad om dagarna.

Det är Bob Hansson som har skrivit, jag har för mig att han föreläste på GUC när jag gick där. Det var en bra sak med GUC att det kom en författare dit varje år på bokens dag, jag tror att det var Bob första året, sedan var det Jonas Hassen Khemiri (han som skrev "ett öga rött") andra året, han var jätterolig! Tredje året skolkade jag den dagen, det var synd, jag missade Niklas Krog... vi som precis höll på att läsa hans böcker också, jag brukade läsa högt för Grappe på kvällarna.

Massa tjat om böcker bla bla jag gillade att läsa när jag var liten, men jag har liksom inte utvecklats någonting, jag har fastnat i det där med barn och ungdomsböcker, ibland läser jag deckare, och även fast jag inte vill erkänna det så tycker jag att det kan vara spännande.




Den tionde april fyller jag år förresten, jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0