Blödig.

Kollade just på 9/11-filmen, jag vet inte riktigt vad den heter, "Flight 93" ? Jag grät nog igenom halva filmen, och varenda anhörig som de kapade passagerarna ringde till hade en bebis på armen (såklart)!

Jaja, det går visst att göra film om allt, det är bevisat nu. Jag kommer ihåg när vi var barn... eller nyblivna tonåringar, när det tjatades om Pearl Harbor-filmen och vår lärare dissade den, då sa någon "Snart gör de säkert en film om kapningarna också!". Alla fnös åt det då, men se nu.

Kommentarer
Postat av: Fabis

Tycker att det är lite läskigt med sånna filmer. Man profiterar ju andras lidande indirekt. Med det sagt så ska man ju självklart göra en film om vad man vill, yttrandefrihet och allt sånt.

2009-09-12 @ 21:33:53
URL: http://fabiannystrom.wordpress.com
Postat av: Janie

Jo, det är sant, men i slutet av filmen stod det ungefär "Den här filmen är en hyllning till passagerarna på flight 93 och deras anhöriga som kämpade.... blablabla... nånting nånting"



De lär ju pratat med dem? om inte annat för research, och den är gjord -06, så det är inte direkt så att de gick hem till dem dagen efter och bah "HEEEJ, vi tänkte göra en film om den där flygolyckan". Men ja, det är sant som du säger, det är väl även sant att vi älskar att se/läsa om andras olycka.



Jag kan också tänka mig att den där filmen (om den nu stämmer bra med verkligheten, jag vet inte, jag är inte så insatt i det fjärde planet) är rätt viktig för amerikanerna som är så måna om sin historia och sitt land.

2009-09-12 @ 22:35:19
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Fabis

Ja, ett intressant ämne är det ju. Och det hjälper ju för säkert folk som tänker "hur känns det att..." . Så det är ju inte i ondo. Och man ska ju inte klaga på konsten. Men man kan tänka sig filmbolagsdirektörer som såg dollar tecken när det här hände.

2009-09-16 @ 23:58:42
URL: http://fabiannystrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0