Jag tycker inte om hösten.

Jag tror inte jag gillar något med den egentligen, inte så som jag gillar våren, när allting luktar nystart och grönska. På hösten dör allt, det blir kallt, det blir något slags grått ingenting och regnar konstant. Det är en enda väntan på vintern som, om möjligt, är ännu värre. När vintern kommer är det i och för sig inte lika lång väntetid tills våren kommer igen, men den är kall och mörk och kall, mina fötter är konstanta isbitar och jag vill bara sova hela tiden.

Jag tycker om färgerna orange, gul, brun, röd... men glädjen över dessa färger försvinner i vetskapen om var denna resa bär, till ännu en lång mörk vinter, ett fingerknäpp så har solen både gått upp och passerat ner igen. Det planeras alltid före en ny årstid, "i år ska vi åka pulka!", men det blir aldrig av, varför? Snön hinner regna bort innan den landat på marken. Jag hatar detta, så ni vet.

Det blir ingen ansöka till smo den här hösten, jag ids inte. I vår kanske, jag vet inte ens om jag vill längre.

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag tycker om hösten. Kanske för att jag inte tycker om att vara lycklig? Jag tycker om vinterträning och den drar ju igång nu. Jag tycker om regnet när jag tränar/tävlar/spelar match. Men jag förstår dig.

2009-10-04 @ 18:08:12
URL: http://camillaoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0