... och är det inte det så är det något annat.

Rolig sak som hände oss idag. Vi bestämde oss för att prova på pizzabuffén för 75 kr som ligger i ikea-området, det smakade aceton. När vi åkte hem såg vi en bil som parkerat på trottoaren, jag påpekade det för det står ofta bilar där. Grappe började klaga på hur den stod och vi hade båda noterat att det inte satt någon i den, han fortsatte sin klagan och jag avbröt honom med "den rullar, den rullar, DEN RULLAR!". Vi åkte ner på gatan Grappe började halvt parkera medans jag sprang ut i farten, vad skulle jag göra liksom? Vad tänkte jag? Det första jag hann se var att den åkte rakt in i den bakersta av de parkerade bilarna på gatan, bytte håll och rullade över vägen in framför vår port och pang! En gubbe kom rusande efter den, stackarn, men det var rätt så kul. Tur att den slog i den andra bilen och bytte riktning, annars kunde den fortsatt ända ner till donken om det velat sig illa. Ingen blev skadad nu, så jag har rätt att skratta, fast jag pratade lite med gubben, och jag tror mina smilband stod rätt högt upp då, elakt. Skadeglädje, den enda sanna glädjen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0