Natt och dag.

Det var jobbigt igår, ända från förrgårskvällen tills igårkväll. Det började med lögner och bajs som resulterade i att jag berättade saker som jag inte förut velat säga till Grappe. Som i sin tur ledde till ett sjuhelsikes liv, på Grappes vis, alltså att tiga mig till vansinne. Blä och bajs säger jag, men det gör inget, eller det är klart att det gör, men jag tror det är bättre nu när vi pratat lite och att vi måste öppna oss mer.

Idag har varit en bra dag, det bara var så. Jag har mött rädslor. Först åkte jag till en tävling i Enköping utan att jag ens hade en aning om ifall någon annan från min klubb eller som jag kände skulle deltaga. Sedan åkte jag hem till svärmor, som Grappe hade haft som bollplank igår och som jag inte visste ifall hon skulle fråga massa frågor och undra massa och vara bitter på mig för jag är en lögnaktig tös. Efter det ringde jag upp en kille som ringt mig om jobb, så nu ska jag gå en skolfotograf-kurs, sedan får vi se om det blir något med detta, men det verkar kul, och om inte annat så är det en bra erfarenhet med självaste kursen och att jag får komma dit och utöka lite kontaktnät inom jobb-branschen.




Känns bra, även om inte motståndet var det bästa, jag hade inga bomtider och var etta på varje sträcka, det stärker självförtroendet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0