Att bo i lägenhet.

Jag kunde inte somna så bra inatt, jag låg och lyssnade på grannarna. Det var en bebis som skrek hela natten, den skriker till emellanåt fortfarande, dennes föräldrar/barnvakter (jag har svårt att tro att ett barn verkligen bor här för jag har aldrig sett något, ingen gravid kvinna heller för den delen) stampade runt hårt på golvet hela natten. En granne låste upp sin dörr och gick ut.

Det var väl egentligen det som hände inatt, men jag tänkte att det på något vis ändå är mysigt att bo så nära varandra. På dagarna ex. så brukar vår ena väg-ivägg-granne spela klassisk musik, medans den andra spikar och gör om hela tiden.... hon förresten kom i fredags-natt klockan tolv och ville bli insläppt för hon hade varit ute och köpt lacknafta och glömt portnyckeln hemma. Lite kul, jag frågade (mest bara för att ha något att prata om) ifall hon hade varit ute och firat studenterna, hon visade upp sin flaska som jag antagit var någon läskig grogg och sa, "nej, jag målar om och har köpt lacknafta!". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0