Städhelg.

Så tråkigt är det faktiskt. Hela helgen ska gå åt till min (påstådda) mani (som Grappe brukar ta upp när jag klagar för det ser fördjävligt ut). Dom var faktiskt jättesnälla mot mig och städade undan lite igår, jag är dum som river fram allt igen, men jag hade tänkt att ägna den här helgen till att göra saker och ting ORDENTLIGT för en gångs skull, så jag sorterar och lägger i ordning småsakerna också.

Jag är lite bitter från igår.... fick klagomål att vi inte skötte jobbet av "ordinarie personal", men det ska jag säga er, att jag sköter jobbet fan så bra! Jag ska ta upp det med chefen på måndag, hon ska inte komma och säga att vi inte sköter jobbet för att hon inte klarar av att sortera lite tvätt. Jag är kanske mer än "lite bitter", jag är nog snarare förbannad, upprörd och skitsur. Jag vill inte vara en syndabock för att hon ska ha någonting att skvallra för chefen om, hur gammal är hon egentligen? 10? Hon ska alltid hålla på att försöka sätta dit alla andra, och så fort hon får beröm så ler hon malligt. Jag har jättemånga exempel på psykningar från den tanten, dessutom betedde hon sig som en liten skitunge igår för det blev fel med platserna (som jag inte tänker förklara i text för då skulle det bli långt, men hon betedde sig barnsligt var saken), hon är en liten skitunge, en liten mobbande skitunge, typ frökens lilla gullegris som mobbar alla andra.... hoppas hon går i pension snart.  Hoppas jag inte råkar illa ut för det här inlägget.... jag blir så trött bara, jag gör mitt bästa alltid och försöker att inte trampa andra på tårna, och sen får man skulden för att man pratar... visst pratade vi, men vi lät ingen tvätt som inte var våran gå förbi, och det är duktigt när det var sådär jävla mycket, och vi försökte sortera, men det är lite svårt att sortera åt den som står på sista plats när man står på första och andra platserna själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0