Ännu en dag till spillo.

Det känns inte som om jag gjort någonting vettigt idag. Jag vill göra saker, inte bara sitta hemma och dega eller sova, det måste vara det tråkigaste som finns. Nu tänkte jag skriva lite om veckan som varit dock.

I onsdags så var vi ute och åkte lite bil, bara för vi kan. Så kom Grappe på att vi skulle åka hem till Lillis och Tony, så gjorde vi, väl där bestämdes att dom skulle lana. Jag och katten fick också vara med på lan, vi var måttligt roade, jag misstänkte att katten inte ville gå på lådan, iochförsig inte så konstigt, deras kattlåda var i det äckligaste laget (Tony har en katt som är runt ett år nu), hon var även på sin vakt hela tiden eftersom den stora katten, Timon, retades väldigt mycket med henne. Jag tyckte synd om lillkissen, hon hade ju ändå varit hos veterinären på morgonen och fått spruta så jag ansåg egentligen att det var hemskt nog, men ville ge det en chans för Grappes skull. Jag hade bara tråkigt för jag tycker lan är ett otroligt överskattat påhitt.

På torsdagen hade katten kissat på madrassen där jag och Grappe sovit, eftersom min katt egentligen är den rumsrenaste katten i världen så tog jag hem henne då, för hon kan ju inte gå och hålla sig tills hon nästan spricker för att dom inte kan städa undan äckellådan. När vi kom hem så sprang hon till SIN låda och bajsade, sen dansade hon runt, jamade och var ytterst glad att slippa den stora läskiga katten. Den dagen ringde min mor mig och ville att jag skulle köpa ett par presenter från henne till kusinvitamin, så då bar det av ner på staden. Jag tänkte lite när jag var där, hur automatiska vi är fostrade till att vara, jag menar, jag råkade gå lite nära en kvinna inne på hm eftersom det var trångt, precis när jag gick förbi så slängde hon lite mycket med armen som om hon pillat på ett plagg och sen ångrat sig, vi krockade och precis ögonblicket efter så får båda ur sig varsitt livlöst "Oj, förlåt" och sen inget mer. Tråkigt.

Igår var jag i Enköping på fest, nykter, det var inte så kul att vara nykter på en fest där man inte känner så många måste jag säga. Det har nog också med uppfostran att göra, man ska inte prata med främlingar, så det är en spärr inne i huvudet som säger till mig att det är fel även fast jag vill kunna släppa loss bland främmande människor.

Idagen har det ännu inte hänt något spännande direkt, hämtade Grappes dator i gottsunda efter lanet, inget mer. Sitter just nu och väntar på lillasyster som kunde kommit för flera timmar sen om hon tagit den bussen hon skulle, men nej, då skulle föräldrarna vara snälla föräldrar och skjutsa henne istället för att hon skulle behövs åka sunkbuss, sen ändrade dom sig så fick hon åka sunkbuss iallafall fast två timmar senare, idioter, eller nej, BUSSigt.
Ska ändåck fråga systeryster om hon vill bli av med sin sushi-oskuld idag :P.

Kommentarer
Postat av: josefin

lääääskig mat de där :) men helt okej gott de får du tvinga i mig mera gånger :)

2008-09-14 @ 21:20:49
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Janie

Haha, tro mig, I will.

2008-09-14 @ 22:12:00
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0