Jo, en sak till.

En till sak angående nyheter som jag sett, gud jag blir helt hjärnskadad av att världen är så knäpp. Läste nämligen om en pedofil igår, vars brott sträckt sig ända från 60-talet tills nu(troligtvis). Han hade blivit ditsatt, och straffet blev: Tadaaa! Sex års fängelse! Efter det får han gå fritt och kladda igen. Egentligen borde det vara högre straff på sådant än på mord, för visst, mord är hemskt och förjävligt, men då är personen död. En som har antastat sig på andra ex. barn som i det här fallet, har förstört en eller flera människors liv och försatt dessa i diverse livstrauman.

Tänk tanken att ett barn som blivit sexuellt trackasserat förtränger detta, för trots att det låter otroligt så har vi sådana fantastiska hjärnor att dom kan sortera bort hemska minnen eftersom dom är för smärtsamma. I dess tonår händer någonting som gör att hjärnan tar fram minnet av det som hänt och efter ett tag kan fler och fler hemska uppleveser från barndomen uppdagas, barnet(eller den nuvarande tonåringen) hamnar i en djup depression, får en livskris och kanske till och med tar livet av sig, alltså har en pedofil bidragit till en annan människas lidande och eventuellt död, fast istället för ett enkelt mord så kan det där ligga år av ångest och psykiskt nerbrytande i bakgrunden.

Det är förjävligt, nej, sådana människor borde dömas till tortyr (PUNKT)

Jag vill också poängtera, att både det här inlägget och det föregående är mina egna tankar och reaktioner om ett par artiklar jag läst/hört om, jag har inte gjort några närmare efterforskningar om dom och det kan finnas fel,brister eller missförstånd. Så ta inte själva orden på allvar, utan försök istället att tänka på det jag egentligen försöker få fram, att vi är långt ifrån perfekta vad vi än gör, det finns inget rätt eller fel att hantera diverse problem, eller gör det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0