Jag hatade den åldern.

Nov 21/04, 0:00
Varför ska man se ut och vara på ett speciellt sätt? Trött på alla skönhetsideal, allt skitsnack och alla svek... Varför kan man inte bara komma till ett ställe och leva upp till rollen som sig själv? Har faktiskt tänkt på det ganska mycket på senaste tiden och kommit fram till att de människor som vågar vara sig själva nästan alltid klassas som nördar, varför! Har ni tänkt på att de som är "coola" är de alla är rädda för, de som snackar skit bakom ryggen, de som påstår sig vara dina vänner men lämnar dig i skiten när det verkligen gäller. Jag vill inte påstå att det i alla fall är så här men jag är trött på att man alltid får höra något bakvägen, varför inte säga rakt ut vad ni tycker?! Jag har ledsnat på mitt liv och mina vanor... Nej så kan jag inte säga, jag är trött på att vara den folk format mig till, och den dagen då jag tar första steget till att förändra mig, den dagen jag ska säga ifrån på skarpen, den dagen jag inte längre är som "alla andra",den dagen kommer att komma...har redan kommit en liten bit på väg, men snart längre. Från och med nu ska jag inte tänka på vad andra tycker när jag gör något, bara en liten del på samvetet, som även det präglats av min omgivning en hel del, snart ska jag ändra på mitt liv helt till den jag vill vara. Det gäller bara att våga ta risken att inte bli accepterad. Tänk på nästa gång ni gör något, är det för att du vill eller för att någon annan har hjärntvättat dig till att göra det. Om det är för din egen skull, gör det. Nu menar jag inte att alla borde gå och bli egoister, men man borde inte göra sådant som andra vill en till att mot ens egen vilja, det är inte rätt.


Ok, det är inte grammatiskt korrekt, det kanske inte ens är bra alls, men det är högstadiet i ett nötskal. Jag har även upplevt dessa fasoner på gymnasiet, det suger. Texten har jag själv skrivit, för fyra år sedan, när jag gick i nian och helst av allt skulle velat stå upp för mig själv, men jag kunde helt enkelt inte. Det här inlägget finns fortfarande kvar under min presentation på rimboslusk.net, det påminner mig om bitterljuv ångest.

Kommentarer
Postat av: Grappe

Nörd-lover Nörd-lover!!!

xD

2008-10-06 @ 00:55:58
Postat av: Janie

Nörd

2008-10-06 @ 01:01:15
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: mamman

heja Janie! Har det där snartet börjat?? Finns ett gammalt ordspråk som lyder" Stå på dig - annars gör någon annan det"

2008-10-06 @ 12:31:13
URL: http://bravas.blogg.se/
Postat av: Janie

Det är jävligt sant. Jag försöker vara en bra människa, jag håller hemligheter som sägs i förtroende, jag försöker vara öppensinnad och även fast jag har fördomar mot hur folk ser ut så ger jag dom en chans innan jag placerar dom i ett fack. Angående mig själv så gör jag väl vad jag känner för att göra, men jag är nog fortfarande inom normen "normal".

2008-10-06 @ 22:45:32
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0