Jag fick lite lust att göra en lista jag hittade.

Ibland i smyg sitter jag och tänker ut vad jag skulle svara på dom där listorna. Jag kommer bara aldrig till skott att orka eller vilja göra dom, men här sörrni, får ni en.

Vilken svordom använder du mest?  "Fitta", om det räknas som en svordom? Jag menar skulle jag säga "VÅTMARK" skulle ingen bry sig... "jävligt" eller "som fan" kommer ur min mun emellanåt dock.
Äger du en iPod? Jag gjorde, men gav bort den till min syster, med graveringen "Janie Maria Elisabeth Nyström" på baksidan xD.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Nej nej nej, ingen tortyr här inte, jag sover tills jag vaknar, sen avgör jag om jag orkar gå till skolan innan jobbet eller om jag bara ska ligga och dra mig tills det är dags att gå upp.
Hur många resväskor äger du?
None, vad jag vet, hade en turkos med Pocahontas på i mina golden days, men sen hade jag en katt som bajsade löst på den, då åkte den på majbrasan.
Använder du flip-flops?
Ja, alltså inte just nu, mina bästbästa gick sönder i somras tyvärr R.I.P. .
Var köper du dina matvaror ifrån?
Ica, mest, även Willys, Coop osv. (namedropping namedropping)
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Nja, jag tycker faktiskt om att vara med på kort, men det är ju kul att fotografera också.
Vilken var den senaste filmen du såg? The Incredible Hulk (nya versionen).
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Om man har vänner som är småbarnsföräldrar då? Nej men ärligt, det kvittar, man kan vara vän med barn också.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Vad skulle jag köpa? Hur mycket skulle jag vinna? Ett hus?
Har någon någonsin kallat dig lat? Bara min mor vad jag vet, och hon känner mig inte ens.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Inte då, man ska ligga och vrida sig tills man somnar utan preparat.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Jag äger inget sådant, i bilen ligger någon mp3 skiva som bror min bränt, massa skit på den och jag funderar på att byta skiva varje dag, men det blir liksom inte av.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Just nu? Oj, svårt, riktigt svårt... Toy Dolls kanske det har blivit endel av på senaste, men mest för att jag hörde att deras version av "Nellie the elephant" var med i "Free Jimmy" och fick lite nostalgi.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, en jättesmaskig smask-hemlis har jag fått höra, men ni får inte veeta !
Vad åt du till middag senast? 5 cheese från donken.
Använder du huvtröjor? Ibland ja, mer sällan än förr.
Kan du vissla?
Jepp.
Vem var den senaste som ringde dig?
En supporter från telia... igår... jag är populär jag.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Fritt fall och liknande pirrande saker.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?
Det tvivlar jag inte på, men det rör mig inte i ryggen.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 018.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Vem gjorde inte? Men jag tyckte mest om gamla hederliga Astrids historier.
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Gränby c håller på att bygga ut sörrni!
Hur många syskon har du? Två, eller ett helt och två halva... det blir väl två?
Är du blyg inför det motsatta könet?
Inte vad jag vet? Jag är relativt observant av mig mot dom flesta dock.
Vilken film kan du alla replikerna till? Donnie Darko, eller inte alla, men dom flesta.
Äger du några band t-shirts? Hmmm, senaste band-shirten jag hade var nog Spice Girls någon gång på mitten av 90-talet. Kanske borde införskaffa en?
När flög du senast?
Nästan exakt ett år sen tror jag var senast, det var nog psykiskt den längsta flygturen jag gjort på hemresan då jag bråkade med Grappe och inte kunde prata med honom.
Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Tre stycken.
Läser du för skojs skull? Ja det gör jag, nu när jag inte har någon press på mig från skolan att jag måste längre.
Pratar du några andra språk?
Engelska, och det nödvändigaste svordomarna på diverse andra språk.
Diskar du din egen disk? Ja... och andras.
Har du gråtit offentligt? Förmodligen.
Har du en stationär dator eller en laptop?
Strippdator... höhö, internskämt mellan mig och min bror. Men ni förstår.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Alltid? Nej, men det är klart att man vill lära sig saker man har intresse för.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Oooh, jag skulle vilja tatuera mig, jättemycket, men jag vet inte vad eller vart riktigt ännu bara.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Nej, jag tycker man ska splitta första dejten.
Kan du kasta macka? Räknas två studs? En gång gjorde jag sju, men enbart en gång.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej, men det kan hända att man hamnar där också i framtiden.
Vad har du med dig in på bion? Inget nödvändigtvis.
Vem var din favoritlärare och varför?
Det kan ha varit min Eng c-lärare Anna, eller min Psykologi-lärare Mia, båda var väldigt pedagogiska, snälla och bestämda, dom fick en att arbeta utan att vara otrevliga. Just nu har jag ju även världens bästa specialpedagog, fast hon kanske inte räknas?
Har du dejtat någon av en annan religion?
Nej, eller, jag vet inte om någon jag dejtat ens har brytt sig om vilken religion dom tillhör.
Vad har du för väder?
Höstrusk.
Har du en favoritblogg?
Flera.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Engelska.
Gillar du att flyga? Ja, eller nej, inte att flyga, att starta och att landa, det emellan är tråk.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Att denne är rolig att umgås med.
När sov du senast på golvet?
Det kommer jag inte ihåg nej, jag somnar lite varsom när jag är trött.
Vilken är din favorit drink?
Usch, fråga mig efter några glas, jag är inte ett så stort fan av alkohol alls längre.
Vilken är din mammas hemstad?
Norberg, om det räknas som stad vill säga?
Din pappas hemstad? Haha, Gottröra... Nej, det räknas apselut inte.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Jag har inte klurat ut det än, men runt åtta tror jag.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Ja, eller jag gör dom mer stressiga än dom egentligen är, jag kan inte planera in flera saker samma dag, då går jag under.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Nej, men för att jag lyssnade på någon som inte kunde hålla käften, oftast, och jag syftar på flera personer.
Vilken är din favoritfrukt? Äpple, plommon, stjärnfrukt, vindruvor.... jag gillar frukt.
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?
Haha, inte i det stora hela... kanske efter att det redan ligger nere i magen, men då är det försent.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? Systemetgammal, dödengammal, inte-längre-tonåring-gammal, usch vad gammal.
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Ja, men jag vet inte om jag har så stor rätt till det egentligen, men jag är en språkpolis, och jag kan ex. ändra ett inlägg här flera gånger för jag hittar stavfel och diverse andra missöden jag lyckats med.
Tror du på liv på andra planeter?
Det vore naivt att tro att vi är helt ensamma i hela universum.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Grappe i eftermiddags när han inte hade tid att lyssna på mig en sekund för han spelade WoW och jag hade jättebråttom till jobbet.
Tror du att Gud är man eller kvinna? OM nu gud skulle finnas så tror jag inte att det kan personifieras.
Vad var det senaste du åt?
Cheese, I've already told ya that.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Beror mer på personlighet än kön faktiskt.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Min mor kände en ambulanssjukvårdare som hette Janie när hon var ung och ville att jag skulle bli lika modig och lugn som hon... eller något i den stilen.
Gillar du senap? Kommer inte innanför mina läppar.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
Att det inte är mitt fel, det är alliansens fel alltihop, jefla moderater.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Been there, done that.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? 
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Inget Ebay-köp för min del nej.
Tycker du om att krama folk?
Nej, jag är lite rädd för kroppskontakt, får lite klaustrofobi.
Skulle du säga att du är trendig? Jag strävar inte efter det nej.
Äger du en digitalkamera? Ja.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kronprinsessan om hon räknas? En gång kom en gubbe fram till mig på stan och bugade sig, lite pinsamt var det då jag hade en hel barngrupp bestående av 6-9 åringar med mig eftersom vi skulle på läger en vecka, småbarnen mobbade mig hela veckan.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Jag är en sådan person själv, så jag ska inte uttala mig om det.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? "I taket lyser stjärnorna" och "Go ask Alice" är vad jag kommer ihåg på rak arm, säkert fler.
Vad är du allergisk mot?
Laktos, men doktorn säger att man inte kan vara allergisk mot det, "Det finns inget som heter laktosintolerans, bara laktoskänslighet"... laktoskänslighet my ass, min mage blir kass kass kass av mjölkprodukter.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Ja, faktiskt, men jag får sluta med det när tiden känns rätt. Man behöver inte kött för att överleva.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Timmy... som en hund. "Kom Timmy Timmy Timmy!"

Det var det, enjoy, det tog tid, tro mig.

Kommentarer
Postat av: josefin

du e verkligen lite skum :O

2008-10-17 @ 06:42:11
Postat av: josefin

du e verkligen lite skum :O

2008-10-17 @ 06:42:48
Postat av: Janie

Vad va jag nu igen?

2008-10-17 @ 12:06:30
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0