Gomorrongomorron

Imorgon är det marknad, då ska jag gå och köpa marknadsgodis och kanske ett eller annat par strumpor/sockor.  Jag har längtat lite, det var två år sen jag gick på marknaden. När man var liten så var den helig, man skulle gå tillsammans med en kompis eller två och titta på saker, ibland mötte man andra kompisgäng också gick man med dom också. När man var liten, sisådär 6,7,8 och 9 år kanske, så var man tvungen att ha en förälder med sig så man inte kom bort. När man blev äldre så fick man gå själv, men bara emot att man hade en mobil med sig (den var svår att tappa iallafall) och möttes upp ca en gång/timme. Sen när man började i högstadiet, då hängde man på marknaden varje rast och till sent på kvällen innan man åkte hem, då åkte man buss.

Haha, men men, i år så blir det bara en snabbis innan jobbet(en snabbis är sisådär två-tre timmar).

Kommentarer
Postat av: josefin nyström

döda marknaden xD de e bara äckligt mkt folk som går på varandra o blir irriterada:O

2008-10-01 @ 14:39:11
Postat av: Janie

Jo, jag vet, gick med C som hade barnvagn, och bar på Julia för hon inte skulle bli nertrampad, och då var vi ändå där redan vid tio !

2008-10-02 @ 23:37:02
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0