Snabbis.

Tog sisådär tio min i skolan. Fick tillbaka min religion, fick snudd på VG, duktigt av mig eftersom jag slafsade ihop det mesta på ett par timmar.... om jag bara lade ner lite tid på saker.

MEN nu kommer det värstaste på heeeeela hösten! Jag ska skriva ett 5 min långt tal, läraren som jag sedan ska läsa upp talet för har jag aldrig träffat och ämnet får jag välja själv. Jag får rysningar i hela kroppen! Jag hatar, hatar, hatar. Varför måste jag hålla tal för? Jag vill inte bli någon såndär som står inför stora grupper och skriker ut mina åsikter, jag vill inte bli en stor chef och om jag blir ombedd att hålla tal på ett bröllop eller liknande så avstår jag nog. Så vad kommer talet bli till nytta för? Min pedagog skrattade åt mig när jag sa att jag skulle behöva 2-3 veckor, men jag tror att jag behöver det.... minst. Jag fick nästa vecka på mig, och den här veckan till att läsa igenom pappret och hitta ett ämne. Det kommer bli kul iallafall, att få välja ämne själv. Men usch och fy för att sedan stå och göra bort sig framför en tant man inte känner.... Ångest Ångest !

Kommentarer
Postat av: celina

Svenska B gissar jag? Eller var det i svenska A? Minns inte. Men jag minns vad jag pratade om! Fördelarna med att ha minigris. Hohoho! Jag tyckte att det var skitsvårt att komma på något att prata om minns jag, och funderade jättelänge. Tillslut orkade jag inte fundera längre utan tog bara nåt, vad som helst. Jag fick MVG. Haha! Roligt minne. MVG på ett tal om fördelarna med minigrisar...

2008-11-07 @ 19:27:12
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Ja, B-kursen. Äckliga äckliga svenska B. Kul val däremot att prata om minigrisar! Det är ju ändå inte valet av ämne dom bedömer efter (hoppas jag), är väl mest hur man gör det intressant?

2008-11-08 @ 23:49:46
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0