Sick.

Så tänkte jag att jag skulle läsa lite nyheter, eftersom jag inte brytt mig på ett tag. En artikel (som jag egentligen undrar hur den kunde blivit så stor och kommit hela vägen upp till oss, hej nyhetstorka) fångade min uppmärksamhet. Hur tänkte dom där? "I ett uttalande från Australiens motsvarighet till Migrationsverket fastlår tjänstemännen att det inte handlar om diskriminering."  Nehe, vad är det då som är fel? En person med downs syndrom kan mycket väl anpassa sig efter miljön, dom kan bo själva och ta hand om sig själva, med förutsättningen att det är anpassat till dennes behov. Däremot kanske dom kan behöva lite hjälp med matlagning och ekonomi. Hans familj säger också att dom stöttar och hjälper honom även ekonomiskt så han inte ska behöva leva på "regeringens pengar", så vad har regeringen att skylla på? Jag skulle vara glad om en extra person med downs syndrom kom in i landet, dom jag har mött är väldigt fina och positiva människor, som har nära till sina känslor och är ärliga. Dessutom är ju pappan doktor, så vård behöver dom inte oroa sig för heller. Jefla dumma down under.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0