"Micket bada"*

Jag har jobbat hela långa kvällen, och snart ska jag sova, för imorgon ska det tvättas och sen kommer systeryster hit och klättrar på väggar med moi.

Nu var det ju såhär då ska ni veta, att jag hade endel "huvudrubriker" för kvällen. Det första var att man fanimej borde ha krav på hittelön i det här landet! Det andra var något om president-valet som sker just i detta nu. Det tredje var om en gammal vän till mig från USA som jag kom att tänka på när dom spelade en låt på radion idag som han skickade (i brev) till mig för ett par år sedan. Det sista var om en såndär jävla idiot som borde dömas till tortyr, men istället hade fått fem år.... i svenskt fängelse också, trevlig liten semester för honom. Det sista var egentligen det jag var mest sugen på, men eftersom jag inte hittar artikeln på nätet och jag redan har skrivit om en liknande sak så tar vi hittelönen.

För ungefär ett och ett halvt år sedan hittade jag, en då, splitter ny sonyericsson telefon i en av dom nyaste mest high-tech modellerna och en portmonä på bussen. Jag tog med mig sakerna av men hade inte riktigt bestämt mig än om jag tänkte lämna in dom någonstans eller strunta i samvetet och ta dom. Svaret kom när jag gick på vägen till skolan, någon ringde på telefonen och när jag tog upp den såg jag att det var "mamma" som ringde. Jag hade ju inte hjärta att stjäla från någon som inte tjänade egna pengar, så jag svarade. Det visade sig att tjejen som tappat dessa saker bodde i Gottröra och eftersom jag också gjorde det då så var det ju prima, då kunde vi ju träffas så jag fick lämna över sakerna och iallafall ett tack eller någonting symboliskt för jag varit ärlig. Inte då tyckte skitkärringen i luren, sakerna skulle helt anonymt lämnas in på Statoil (Gottröramacken). Visst hade jag förstått om ungen själv ringt att hon kanske inte hade haft folkvett riktigt ännu, men att hennes mamma inte ens kunde avvara ett "tack", en tialott eller "vafan-som-helst" är fanimej fy skam! Nu såhär i efterhand ångrar jag mig.... dom kunde fan ha köpt en ny telefon till ungjäveln, och plånkan va bara skräp med massa skräp i, så den kunde ha fått ligga fint i mina sopor. ÄRLIGHET BORDE BELÖNAS ! För det är ont om det idag.

*Citatet i rubriken kommer från en gubbe på jobbet som inte riktigt hanterar språket men envisas med att prata non-stop iallafall, idag när det kom massa handdukar så sa han detta, micket roligt tyckte jag. Jag gillar mitt jobb även fast det är ett skitjobb, det finns så många kul människor där.

Sen håller vi tummarna för Obama inatt väl?

Kommentarer
Postat av: celina

Bra att du påminner mig om att jag ska skicka en tackpresent till killen som hittade min plånbok! Jag funderar på biobiljettspresentkort. Vad tror du om det? Kommer han ta det på fel sätt? Typ tro att jag vill gå på bio med honom... HOppas inte. FÖr det är nog det han får!

2008-11-05 @ 14:38:30
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Nej, biobiljetter blir väl prima ballerina! Kan alla ha nytta av.

2008-11-05 @ 18:02:28
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0