JÄVLA VÄGLAG OCH SVENSSONFITTOR!

När jag skulle till skolan satt bilen fast (det var liksom inte nog med att jag var tvungen att sopa av ett 40 cm tjockt lager snö från den),såklart hade vi ju ingen spade. Patrik och Mickis hjälpte till att putta på bilen. Tillslut kom jag dit, jag jobbade flitigt... eh, typ.

Efter skolan tänkte jag bege mig till Rusta för att införskaffa spad-don och pulka... hade dom något av det? Såklart inte. Jag tänkte att ÖB har nog iallafall vad jag letar efter och begav mig ditåt. Problemet var att jag inte kom ut från Rustaparkeringen, först hade jag blivit inparkerad från alla håll, så det var bara att knixa till det, när jag sedan skulle svänga ut så kom det bil efter bil efter bil efter bil... DET TOG ALDRIG SLUT! När en bil tillslut skulle in där jag stod så kom det en liten lucka, men då jävlar hade bilhelvetet fastnat! Jag blir så trött, jag spann mig ut tillslut, stackars motorn, men jag pallade inte, det var inte rätt dag.

ÖB hade spadar, massa spadar i olika färger, material och storlekar. Inga pulkor dock, men jag tröstshoppade lite spolarvätska istället.

Hemskheterna tar inte slut där heller tyvärr, för sedan när jag skulle åka hem så åkte jag via Bolandsskolan där dom håller på med vägarbete så ena körfilen är avstängd. MIN körbana hade förkörsrätt, så jag åkte.... men då kommer det väl såklart en dumfan och kör iallafall från det mötande hållet.... Jag fick panik, han körde up på trottoaren och hade sig... Jag blir så trött på folk... Alla är så idiotiska.

Kommentarer
Postat av: celina

Okej. Jag tänkte inte kommentera på det deppiga i det här. Bara en sak: alla är dumma i huvet när det kommer till bilkörning. Det är typ bara att vänja sig. Satan vad folk beter sig illa i trafiken. Jaja. Men det jag skulle säga egentligen är att jag har utmanat dig! Kolla i bloggen så får du se.

2008-11-25 @ 23:29:15
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Osch, man måste ha fantasi för det där ju :O. Jaja, tackar, bockar och kör.

2008-11-26 @ 01:14:11
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: Fabis

Janie… Andas in genom näsan och ut genom munnen lååångsamt.

2008-11-26 @ 01:36:59
URL: http://fabiannystrom.blogg.se/
Postat av: Janie

Det är ingen fara nu. Jag är lugn, ingen dog den här gången heller.

2008-11-26 @ 12:18:34
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0