Hej världen.

Jag har faktiskt ett litet "moment" just nu, har för det första pratat ut med Dr Fabian. Sen började en av mina låtsaskompisar skriva till  mig, vi kom överens om att vi hatade vintern. Han sa att Springsteen var bra för han tycker inte om republikaner. Då kom vi in på politik, och det är INTE mitt ämne, men så mycket kan jag att jag vet att detta inte är rätt:



Hej! Känner du någonsin tryck att du som ung tjej som har "råd" med mycket bör vara mer vänstervriden? Dina politiska inlägg är riktigt vettiga. En del av dina läsare presenteras annars säkert med ytterst få tankeställare eller information om svensk politik och jag tycker det är jättebra att du "matar" dessa svultna, ofullständiga människor.


Varför ska man vara vänster för att man har "råd med mycket?" En rik person som donerar mycket är inte vänster. I ett vänstersamhälle så ska det inte finnas rika utan man får det man behöver. Alla ska dela lika, solidariskt. Det är inte ens en fin tanke som många säger. Hur kan det vara en fin tanke när man hindrar människor ens fria vilja? Jag är liberal och sätter människans frihet framför allt. Det leder till ett land som blomstrar med talanger! Ett land som fungerar i längden.

Fråga och svar från vår allas käresta Isabella

Såhär löd konversationen efter det:


"Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night"
 säger:
Öh, jaha ? Vi tar upp kommunismen som representant för vänstern och pushar på att vi ska utöka klyftan mellan rika och fattiga för då blir det bättre i längden.... och donerar mkt? Ja eftersom hon tycker att att köpa kläder för åtskilliga tusenlappar är att donera så... right

ace me
säger:
men lowl.

ace me
säger:
haha

"Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night"
säger:
Fittor, varför får inte jag bli rik och ,mäktig då?

ace me
säger:
det är asroligt

ace me
säger:
hon tror att sossarna sitter och plitar ner marxx teorier dygnet runt

ace me
säger:
och att LarsOhly handlar på NK


Och nej, varken jag eller hon som ställde frågan har någon större koll heller, men Blondinbella herself som är så duktig och tjänar så mycket pengar och är aktiv inom politiken och ska bli advokat och jag vet inte hur mycket mer.... vi skrattade.

Ps. Fast det skulle inte förvåna mig om Lars Ohly nu gick på NK. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0