109,50

Så många kronor har jag hittat på dom här tre dagarna, och det knäppaste är att jag har slutat leta pengar, då kommer dom krypandes till mig istället. Ett litet exempel, jag stod på ljusbordet och kände att det låg en papperslapp i ett par byxor och jag tänkte "JAG ORKAR INTE TA UPP DEN HÄR JEFLA LAPPEN!!" Men så kom jag på att plagg blir ganska sura om man lämnar saker i kläderna, och det är ju inte kul om man dessutom skulle göra det med flit. Jag tog upp lappen, och vips! Så var 40 kronor inlindade i den, jatack sa jag och stoppade i fickan.

Idag kom chefen fram till mig och skulle lämna en kopia på veckans anställningsbevis (ja, jag får ett nytt varje vecka, alla andra vikarier också... vi har hur mycket papper som helst nu, kan typ torka röven med anställningsbevis när man skitit). Jag hade mitt rosa/glittriga hårband på mig (som jag i och för sig lovat mig själv och världen att aldrig använda bland folk, men jag hade en BAD hairday och det är riktigt bra i det syftet, borde ha ett i en annan färg bara med samma kvalité), men så frågar hon lite hur det är och så, en klapp i ryggen, och sen? Ja, sen pillar hon lite på hårbandet och säger "vilket käckt!" Jag blev helt paff, vad kunde jag säga? Men hon är söt hon.

Take care.

Kommentarer
Postat av: celina

Har ni varit och stjärnkikat? Syftar på din nya bild, om du inte förstod det själv alltså... :P

2008-11-21 @ 13:01:13
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Jepp jepp, vi fick gå dit en natt förra vintern med naturkunskapen och titta på lite planeter och stjärnor.

2008-11-22 @ 00:47:00
URL: http://janienystrom.blogg.se/
Postat av: celina

Tuffigt! Jag vet att man, vissa kvällar (tror det är typ stjärnklara tisdagar eller nåt) kan gå till observatorieparken och titta på stjärnor. Jag har velat göra det i flera år, men aldrig liksom kommit iväg. Varför gör man så?

2008-11-22 @ 21:09:36
URL: http://celina.blogg.se/
Postat av: Janie

Oh, jag trodde man va tvungen att boka. GÅ, det är absolut värt att frysa häcken av sig därinne!



Och jag vet inte varför man gör sådär... kanske tycker du att det är en väldigt låg prioritering? Jag brukar oroa mig för saker jag aldrig gjort för att jag är rädd att göra fel första gången, men det gör man ju, alla gör fel. Fast observatoriet kan man ju inte göra fel på..eller?

2008-11-23 @ 10:51:52
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0