Nu är det grått igen

Det här vädret har lika mycket humörsvägningar som jag när jag är trött ! Det enda jag vill ha är SOL. Nu sitter jag här precis nyvaken och tittar ut genom förnstret, har försökt få Grappe att äta varma mackor med mig, men han vill inte ha frukost säger han. "Om man inte äter frukost blir man tjock" älskling.


Det grillades här igår, det var rätt så mysigt, vi satt på uteplatsen som jag lyckats höja mysfaktorn på med massor av ljus + att det från början var rätt mysigt för allting är omringat av  gröna buskar, träd och blommor. Jag hade gjort egna potatis klyftor i ugnen med olja och salt, fast på det skivade viset, och vissa av dom var så tunna att dom var helt knapriga som chips, ska kanske börja göra såna chips istället för att köpa. Till det hade alla varsitt grillföremål, jag som vegitarian hade quorn-filéer, Grappe är dremot köttoman och åt karré, Fabian åt kycklingspett. Till allt det där hade vi tzatziki och en till sås som smakade paprika och chili :P. Mmm, sen blev det jordgubbar i sockerlag och mjölk till efterrätt. Usch, förlåt att jag skriver om allt det här, guess I'm a little bit hungry :P.


 
Jordgubbar i mjölk, ack så gott !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0