Bästa Farmor

Nuförtiden ägnar jag mig mycket åt bakande och matlagande, och det är min farmor bäst på. Min farmor är nog världens bästa farmor, hon är en såndär riktig farmor som alltid har ett glas hemmagjord saft och en bricka full med bullar och kakor till alla barnbarnen. När man är hemma hos henne och äter så är det alltid hela bordet uppdukat med saker där i princip allt utom kanske smöret och mjölken är hemmagjort. När jag var liten bonnjänta brukade jag ofta vara med farmor i "laggårn" och klappa på kalvarna, jag kommer till och med ihåg att hon lärde mig räkna där, jag kunde räkna till tio, men hon lärde mig räkna ända till 20, och efter det så flyter ju allt på av sig självt. Hur jag kom att tänka på henne nu, var att jag hällde ut resterna av en saftflaska som vi fått av henne för det möglat i skafferiet och lade märke till att hon, lite lustigt, hade gjort saft i en dooley's flaska. Hon är kul min farmor, en riktig bullmamma(-farmor, -mormor) som inte drar sig för ett glas när det är fest, en rejäl och aktiv kvinna, min bästa farmor.

Det var all beundran för idag.

Kommentarer
Postat av: johan

"min farmor är nog världens bästa farmor..."men vad säger du kvinna? påstår du att din farmor är gulligare än min???

:O

2008-06-22 @ 16:55:02
Postat av: Janie

Haha, mjo, möjligtvis :D... Vi kanske får fixa en "farmorduell" xD.

2008-06-22 @ 18:34:12
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0