Status och respekt.

Vet någon i Sverige vad ordet "respekt" står för nuförtiden?

Jag tänker i synnerhet på killar från tonåren och hela vägen upp till 25-30.

I helgen var jag i Jönköping. I fredags var vi ut och dansade, och jag trodde att folk var väldigt närgågna här, men jag hade fel. Fastän jag flera gånger sa åt samma person så fortsatte han att följa efter oss, jag hotade med att säga åt vakten, han gnydde fram att han precis kommit, men gick tillslut. "Meh! Jag kom ju precis." ÄR DET ETT ARGUMENT FÖR ATT FÅ "DANSA" (tafsa) MED FOLK SOM INTE VILL? Fuckface.

Vi sov hemma hos Sofies pojkväns jobbarpolare. Han började tafsa i soffan och jag sa NEJ, nej betyder nej, ALLTID när det kommer till ens egen kropp! Han sa att det inte spelade någon roll ifall jag hade pojkvän, för han hade flickvän också. VA? Det blir väl inte bättre på grund av det? Snarare värre, istället för att såra en person så sårar man två. IDIOT.

Kan världen någonsin bli mänsklig? Jag tycker faktiskt att vi börjar gå bakåt, folk har inga gränser och känslor längre, allt handlar ju om den egna individens behov för stunden. Iväg på disciplineringsläger med oss allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0