Oschki boschki... jag orsakade kaos utan att veta om det.

Först och främst.. det är visst inte bara jag som är trött på allt "demande"

Grammatikpolisen 21:dec, 15:13
Det heter: "Säger DE bl.a."
                    "De är gifta"
När pronomet är subjekt heter det "de".
När pronomet är objekt heter det "dem".
Tips: pröva att ersätta med "jag" och "mig".
jag=de
mig=dem

(en kommentar från en språkmissbrukares bilddagbok).

En gammal vän blev misshandlad i helgen... om hon bor kvar där hon bodde senast vi pratade så var det vid vaksala. Jag trodde det var rätt så lugnt på våran sida av centrum, men icke tydligen. Men det var ju på en fredag, så kanske var misshandlarna bara på väg från någon fest, vad vet jag?

(tyst minut... eh tysk minntu?)

Idag orsakade jag kaos, förlåt. Jag tror nog att det är min familj som är kaos dock. Efter jobbet hade jag lovat C att jag skulle skjutsa ut henne i skogen så hon kunde ta ett träd... men det var mörkt, riktigt mörkt, och svårt att se. Vi fick tag på ett till slut, ett riktigt fint ett. Efteråt bjöd hon på macka, bulle och knäck, mums. Sedan ville C spela tv-spel, men eftersom min tele är knäpp och åt helvete så ville jag ringa till de som väntade mig för kvällen, då ingen svarade trodde jag ju såklart att de somnat, men så var inte fallet. De satt och väntade på mig för vi skulle tydligen öppna julklappar idag, fast jag är helt säker på att ingen har sagt till mig att vi skulle göra så, utan att vi skulle fira imorgonbitti. Så pappa var ute och letade efter mig, mamma panikade och farmor stackarn satt här till halv-tolv...... DET ÄR INTE MITT FEL ATT NI INTE SÄGER ETT JÄVLA SKIT RAKT UT NÅGON GÅNG UTAN BARA SNACKAR OM SKITSAKER(Ville jag säga, men sa inte för att situationen var som den var)!!!!!     .... jag tyckte nog mest synd om farmor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0