Det allra allra sista jag gör i gymnasiet.

Jag sitter här och skriver, skriver om klimatdebatten. Jag har inga egentliga åsikter om miljön, jag har inte fått grepp om det, ord mot ord är allt jag hört från den debatten.

"Det här är dåligt för miljön så vi byter till det alternativa istället för det här."
"Nej, det alternativa är ännu sämre för miljön, håll fast vid det här tills vidare."
"Det är koldioxiden som skapar växthuseffekten, minska den."
"Nej, det är vattenångor som som gör det."
 
Vad ska man tro och vad ska man tycka? Det är nästan lika drygt som alla miljoner bantningsmetoder (visste ni att diet-tidningar och matföretag jobbar ihop, tidningarna blir sponsrade att skriva att just den här maten är nyttig eller onyttig, så det är ju inte ett skit som man kan lita på. Är det samma med klimatdebatten?), jag vet inte om jag tror på att det är vi människor som ens har någonting att göra med det varmare klimatet. Att vi just nu är mellan två istider och det är en varm period som senare kommer gå över och bli kyligare. Förmodligen så har vi väl också skuld i det, jag kan ju inte sitta och skylla ifrån mig allting, men jag läste om en vetenskapsmans forskningar (jaja, tro inte på allt du läser, nejmen jag hoppas). Han skrev att korna pruttar ut långt mer koldioxid än vad våra bilar släpper ut.

Jaja, lite brainstorm innan jag börjar med uppsatsen bara. Tack för mig.

Kommentarer
Postat av: Ackelman

Jadu Janie.. du är duktig du.. Till skillnad från andra som hoppade av fjärde året. Ibland ångrar jag mig, ibland känns det skönt att itne behöva göra de där uppgifterna som jag hade kvar..

Men i alla fall så är du duktig =D

Är du klar med alla uppgifter nu så du har godkännt i alla ämnen eller har du någonting kvar?

2008-12-13 @ 01:09:40
URL: http://ackelman.wordpress.com
Postat av: Janie

Det hade varit bra om du gjorde ditt fjärde år... eftersom du förmodligen kommer få svårt att komma in på något program med ig i betyget om du funderar på att plugga vidare. Men men, du får väl göra högskoleprovet isåfall då :P.



Jag vet inte om jag är klar, den där jefla svenska läraren har inte hört av sig, men jag ska gå dit på måndag eller tisdag i alla fall, har bla. ett usb-minne som ska lämnas tillbaka.

2008-12-13 @ 14:10:35
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0