Logg

God morgon söndag! 
 
Hela veckan har varit tidig vecka och hård träning, jag har slocknat runt 22-23 som senast varje kväll vilket medför att jag vaknar tidigt och inte kan somna om. Vad gör det? Det är så tyst tidiga helgmornar, få förstår hur skönt det är.
 
Hur går livet? 
Jodå, hyfsat bra! Jag har fått ett grymt erbjudande på en tjänst från XXL, denna har jag funderat mycket på i helgen och tänker att jag vill prova, jag tror jag skulle göra bra ifrån mig och jag tror det kan blli kul. Mer om detta när det är klart om det blir så.
 
(lånad bild från facebook)
 
Träningen flyter på, jag har tränat fem pass denna vecka, tre lugna mer eller mindre, ett kräkintervallpass i backe och ett långpass. Tanken med långpasset var att det skulle vara 50k, det var ett inofficiellt träningslopp, jag tänkte att det skulle ta fem timmar. Passet blev nästan 60k, och tog närmare sex timmar. Killen jag höll ihop med under passet hade aldrig sprungit längre än 50k och passerade sin komfortzon någonstans där, sen var det en mental kamp, han var trött och less, men hade inte ont. Vi fortsatte, vi varvade med gång och långsam jogg när det blev för hårt, men vi tog oss runt! Det är coolt att få vara med och delaktig i nya PBs. 
 
 
Idag kom jag i "smalbyxorna", det där paret som alla har i garderoben och tänker "kanske, i framtiden". Nu är mina smalbyxor vita och väldigt opraktiska att ha denna årstid, men jag tänker att jag ska kunna ha dem till sommaren också. Projekt "transformation->progression" fungerar alltså.
 
 
 
Idag är också en såkallad "cheat-day" som gym-geeksen säger, en dag då det är okej att äta onyttigheter, dagens primära onyttighet är cheesecake, jag älskar cheesecake, och jag hoppas bannemej den är god! För jag har för en gångs skull bakad utan att provsmaka halva smeten. Sen ska vi på ettårskalas.... där mamman bjudit in 60 pers, ja, sextio personer på ett kalas för en ettåring! Hon är inte klok den där, haha, ungen förstår ju inte ens begreppet "fylla år" ännu.
 
 
 
NU ska jag fortsätta njuta av tystnaden så länge den varar (tills min pratglada och fantastiska sambo vaknar upp).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0