Nytt favorit-kak-recept!

Häromdagen kom jag över ett nytt dunder-recept på en mjuk paleokladdkaka, superenkel, supergod!
 
Basen:
 
15 urkärnade dadlar
4 dl cashewnötter
3 ägg
1 dl mandelmjölk 
2 tsk bakpulver
 
Förslag på saker att ha i:
 
Morotskaka: 
2 tsk pepparkakskryddor
1 riven morot
 
Chokladkaka:
1 msk kakao
1/2 tsk vaniljpulver
Hallon
 
Utförande:
 
  • Sätt ugnen på 175 grader
  • Mixa alla ingredienser i en mixer (vill du ha till exempel hela hallon så kan du blanda i dem för hand efteråt, min chokladkaka är numera rosa, god, men rosa). 
  • Häll allt i en smörjd springform
  • In i ugnen i 20-30 min
  • Stoppa kakan direkt in i kylen och låt den svalna, den blir faktiskt godare när den kylts ner något
  • Låt den väl smaka ;)
 
På denna kaka har jag gjort en cheesecake-frosting av laktosfri creme fraiche och dito philadelphiaost som jag blandat med vaniljpulver..... bara för jag är en sucker för cheesecake.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0