Äggmuffins

Ett enkelt frukosttips (som det nog finns lika många varianter av som människor som gör dem) är äggmuffins. Här är mina:
 
Och här är mitt recept:
 
6 ägg
1 paket bacon (140 g)
2 klickar creme fraiche
2 champinjoner
Riven ost, gärna en smakrik. 
Peppar, en hel del peppar.
 
Blanda ihop allt i en smet och häll upp i formar, grädda i mitten av ugnen på 225 grader i ca 30 min (håll koll på färgen, jag har ingen aning om hur länge det var inne egentligen, men ganska länge). Jättegott och jätteenkelt! Att jag dessutom fick 13 muffins av detta recept gör att jag nu har frukost för en knapp vecka, awesome! 
 
Experimentera gärna med olika innehåll (tomat, paprika, lök.... you name it) och kryddor (cayenne, örtkryddor, chili osv). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0