Nu kan sommaren få vara över tack.

Trodde aldrig att jag skulle säga så va, men i min bransch är det ganska dött sommartid, det är inte jättemånga som känner att de vill röra på fläsket under semestern.... eller jo, men själva i form av lätt jogg runt sommarstugan eller långa kvällspromenader, inte med hjälp av personlig tränare.
 
Jaja. Mitt liv, jodå, det går bra, äntligen har jag hittat lite inspiration och energi, var helt orkeslös i början av veckan (kan vara för att jag hoppade på en detox efter månader av periodvis skräpmatsmisshandel, mitt stackars system blev satt på högvarv).
 
Min personliga träning går bra, igår till exempel var jag ute i skogen två timmar och femton minuter. Egentligen hade jag tänkt mig ungefär en timme och sprang vilse på det, finns väldigt bra och långa skogsslingor här, vilket är bra att veta när jag ska ge mig ut på ett planerat långpass, igår hade jag inte planerat detta så hade varken vätska eller energi med mig vilket kändes halvdant i värmen.... att det dessutom tar en halvtimme att cykla till och från stället jag utgick ifrån gjorde mig lite smågrinig när jag var helt tömd på krafter. Sånt är livet, över lag njöt jag av att få komma ut och springa ordentlig trail i en stor fin skog på en vacker sommarlördag.
 
Den här detoxen då? Jag har varit vegan hela veckan (gluten- och sockerfri vegan, skippade även salt helt de första dagarna), det som slagit mig är att det är förvånansvärt enkelt och att jag lyckats hitta på en hel del rolig mat på detta. Igår, till exempel, gjorde jag sushi, med en blandning av blomkål och quinoa istället för sockerpumpat ris, fyllde rullarna med tofu, zucchini, avocado, paprika, gurka osv. det var _GOTT_ och, som sagt, enkelt, fortsätter nog såhär ett tag till, varför inte? Jag mår bra i kroppen just nu. 
 
Nu ska jag gå en promenad, sedan ska jag göra något vettigt av den här dagen. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0