Green detox

 Jag var barnet som aldrig blev trugat till att äta upp grönsakerna på tallriken under min uppväxt, tar igen det på mig själv som vuxen.
 
 "äta grönt" har jag hört, jättegod buljongsoppa med gurka, tofu och svamp, selleri till... dagens batch innehåller även vitkål, lite matigare.
 
Körde långpass igår, 3,5 timme i skogen runt gömmaren.... satt och läste lite på funbeat därefter om kuperade spår runt stan och hittade detta inlägg om just det spåret:
 
 
 
 -Milspåret vid Gömmaren är ren terror! Jag hade nära-löpardöden-upplevelse där i juni förra året. Backiga spår gillar jag förvisso men Gömmarspåret lämpar sig bäst för orienterare och militära träningsändamål. Bergigt, stockigt, stenigt och ständiga småbackar på smala stigar. Väldigt bra markerat vilket är helt nödvändigt om man ska hitta. Vid ca 7 km (visste ej alls hur långt det var kvar) hade jag inte långt till tårarna :'( , men jag var ändå glad över att jag inte hade tagit 15 km-spåret.
 
 
Så, trots att jag inte kom mer än knappa tre mil på 3,5 timme så känner jag att med det där utlåtandet från andra löpare så är det ett bra kvitto, det var ett bra pass, ett tungt pass.
 
 
Efteråt kändes det ungefär såhär, men idag känns det oförskämt bra, lite blåsor på fötterna, men inget som inte gick i inlinesen.
 
Back to inspiration.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0