Dagen efter en nattlig löptur på 6 timmar...

...är det okej med naturgodis i frukostyoghurten! 
 
Hej, jag jobbar heltid, jag flyttar på min lediga tid och däremellan bestämde jag mig för att, tillsammans med Team Nordic Trail och Springhjälpen, springa in Lucia-natten med en fin tur Stockholm->Uppsala. Detta i förmån för musikhjälpen som i år samlar in pengar för att stoppa spridningen av HIV (vår bössa är fortfarande öppen HÄR!).
 
Då jag jobbade fram till 18 kunde jag inte starta tillsammans med den första gruppen som påbörjade sin tur klockan 15:30 i Ursvik (Solna) utan hoppade på efter halva vägen i Märsta framåt kvällningen. Då hade första gruppen varit ute i dryga sex timmar redan! Det var en fantastisk upplevelse, trots kyla, blåst occh snöblandat regn, det är något visst att springa i skogen med pannlampa. Vi kämpade på nästan hela natten, och min klocka hade precis passerat sex timmar då vi i samlad trupp entrade stora torget och var i mål! De som startat på eftermiddagen hade då varit ute i dryga 14(!!!) och tagit sig nio mil, jag kanske kom upp i 4-5 (efter att ha sprungit loopar runt krampande löpare mot slutet för att hålla värmen). 
 
Totalt var det ca 70 löpare som sprang någon sträcka under nattens lopp och vi var 40 personer som kom in på Stora Torget i samlad trupp strax efter fem imorse, vi är inte kloka någon av oss!
 
När jag kom hem värmde jag sockor i ugnen och lade mig under täcket och huttrade/flåsade så mycket jag kunde för att få upp värmen, och jag är fortfarande kall in i benmärgen. Helt klart värt det!
 
TACK FÖR INATT!
 
 
Innan avfärd, taggad till tusen! Typ.
 
 
Möter upp gänget på Statoil i Märsta, yey! Snart dags!
 
 
Lite värme kvar i Sunnerstatorpet!
 
 
Upp på Åsarna mot slutet, spara det bästa till sist --> backarna!
 
 
Sten Sture-monumentet (vi som hade pigga ben fick springa extrabackar för att de med stummare ben inte skulle behöva stressa) snart framme!
 
 
Hiss-selfie, _SÅ_ _JÄVLA_ _KALL_ (och nöjd). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0