Att sluta jobba frivilligt

Om en månad slutar jag, vad ska jag göra då? Alla frågar, saken är den att min plan är att tänka, ta åtminstone två veckor till att tänka över livet ordentligt. Jag ska plugga, kanske söker jag även ett extrajobb, men det är inte så att jag börjat söka innan jag ens slutat.
 
"Hur går jobbsökandet?" är frågan jag får.... men alltså, anledningen att jag slutar jobba här är att jag inte mår jättebra av det och börjar känna mig väldigt sliten, jag tror inte situationen blir bättre om jag pressar mig ytterligare genom att börja söka andra jobb. Missförstå mig rätt, jag älskar mina kollegor och det är inte så att jag egentligen blir illa behandlad, men den ständiga stressen, tiderna som sträcker sig runt hela dygnet och gäster som tilltalar en som att jag var värd mindre än det deras hund spydde upp på mattan igår tär på mig, jag orkar inte det längre. En kollega sa här om dagen att han tyckte det var synd att jag slutade, att han tyckte jag var duktig. Jag vet att jag utvecklats som person och jag har växt väldigt mycket i och med detta jobb, men stannar jag kommer jag att bli bitter, och jag vill inte förmedla det till nya, duktiga och hungriga medarbetare. Jag är väldigt tacksam för allt jag fått under dessa år, men nu är det dags för en ny era.
 
Jag vill hitta min harmoni, och jag tvivlar på att den finns bland pommes-os och hamburgare, meningen var att det skulle bli ett "sålänge-jobb" för att komma ur arbetslösheten, ett jobb jag skulle ha tills jag kommit på vad jag vill göra med livet, jag skulle börja plugga och söka annat, men blev bekväm i tre år, nu är jag livrädd för detta steg, men jag känner samtidigt i hela min kropp att det är rätt, att jag behöver det.
 
En sak är i alla fall säker, jag ska måla naglarna och bära örhängen igen! Jag ska få tillbaka min identitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0