Hundvakt hos paeronen

Pappa är och besiktar min bil, men han ska utföra massa ärenden i Norrtälje när han ändå är där. Så jag fick låna hans bil till jobbet idag, inte jättekul med tanke på att jag inte kört den sen i våras och kommer ihåg att den var rätt så knepig, jaja, lite bättre är jag väl nu. Nog om det.

Det är massa småfåglar utanför fönstret, alldeles nyss så flög en talgoxe här och tittade in på mig som om han frågade vad jag gjorde. Som vanligt var jag för seg för att fota.

Men det var inte det heller jag skulle skriva om, utan ett litet sammanträffande. Igår när jag stod i godan ro på bandet tänkte jag på våra motiv på pengasedlarna, Selma på tjugopengarna, Jenny Lind på femtipengarna sen kommer jag inte riktigt ihåg, men det är väl gamla hederliga Carl von Linné på hundringarna? Sen Vasa på femhundringen? Karl XII? På tusenpengarna? Jaja, vilket som, ingen alls med Astrid Lindgren på! Det är skam. Idag såg jag detta, det var lite roligt, hur stor är chansen?

Kommentarer
Postat av: Fabis

Åh, Janie kör till jobbet =') Min Janie håller på att bli stor. ( Go Astrid!)

2008-10-10 @ 23:14:14
URL: http://fabiannystrom.blogg.se/
Postat av: Janie

jag stor phlikka !

:D

2008-10-10 @ 23:37:47
URL: http://janienystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0