Juleljus är julemys.

Jag vet inte varför, men med lite ljus är min mysfaktor hög. Kanske har det någonting med att vi sällan tände ljus hemma när jag var litet barn (förmodligen för att mina paeron var rädda att vi skulle leka omkull ljusen och tända eld på hela huset), kanske är det något förbjudet och fint som jag nu har fri tillgång till. Ljuuuuus.



I övrigt har dagen varit riktigt lång. Jag vaknade av ett sms från Faaaaaabian, han ville dra med mig till skolan, ORKA, tänkte jag och somnade om.

När jag vaknade började jag städa, jag tog tag i hela städandet och nu har vi en ganska fin lägenhet faktiskt!

Sen bar det av till Ikea (jag fick köra automat!!! Förutom att jag reflexmässigt tryckte ner bromsen, för att jag ville koppla och växla, en gång i början så gick det bra). På Ikea köpte jag doftljus och bollar (dom syns kanske lite längre ner i detta nu?), Fabian köpte en najjs matta till julgranen som små stjärnor lös på och också han bollar. Vi gick igenom snabbkassan där, man får scanna sina varor själv (!).

Sen vidare till ica och lussebulle-ingredienser, och där registrerade jag mig i självscanningen (lite mersmak fick man väl), det var nog den roligaste handlingen någonsin kan jag tro! GO SJÄLVSCANNING.

Så nu har vi bakat lussekatter och tittat film, vi skulle väl ha spelat lite world tour också, men Älskade mår inte så bra för tillfället. Hoppas det blir bättre till morgonen för idag fyller han äldre gubbe.



Mina gyllene kulor... Grappe fick lite komplex och började klaga på dom.

Godnatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0