Gårdagen

Jag hade jobbat natt, stämplade ut 5.20... kom i säng strax efter sju, klockan 14.00 hade jag PU-samtal (personalutvecklingssamtal). Klockan 13.15 ringde telefonen, det var jobbet, Tove, hon undrade om jag ville slippa jobba, "JA!" svarade jag, då jag var VÄLDIGT trött efter sömnbristen. Jag skulle ändå gå på PU-samtalet vid 14, så drog mig ner mot jobbet strax innan, det var ett långt, givande samtal, jag fick tänka efter och betygsätta mig själv i olika frågor och såvida inte chefen riktigt höll med diskuterade vi ämnet och kom fram till ett annat betyg (oftast snäppet över det jag bedömde mig själv som). Jag var lite osäker på detta då vi precis fått en ny chef igen, nummer tre för i år, men den enda egentligen "nya" chefen som inte känner oss ännu och som jag jobbat i princip fem pass med. Det visade sig att jag hade helt fel, jag tyckte det var jätteintressant och roligt att få tänka efter lite hur pass långt jag har kommit i min personliga utveckling. Det skönt också att inte ha tidspress, för såvida jag visste när vi satt där skulle jag ju inte jobba.


Efteråt frågade jag om jag skulle jobba eller gå hem, då ville de ha in mig ändå, istället för mina fyra timmar jobbade jag dock bara tre, men det kändes som en halv evighet och som att jag skulle svimma på fläcken. Fast efter mina sjuktimmar denna månad var det väl bra att jag inte hoppade över ännu ett pass.


När jag kom hem åkte vi direkt och handlade, planen efter det var att laga mat, men ORKADE jag inte, och inte Grappe heller, så jag åt müsli till middag och Grappe hade redan ätit en matlåda, sedan mumsade vi på lite ostar och kex.



Jag gjorde ganska mycket igår, men det kändes inte som att dagen existerade alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0