Nyttigt godis

Två dagar kvar :) 
 
Helg och gottis? Nej, helg och de två sista dagarna av dieten, jag tror vi har blivit lite avgiftade ändå, kollade på serier igår och i ett avsnitt skåp-åt en tjej, jag sa "Usch!", Grappe sa, "inte ens nu ser det där gott ut". Det var egentligen mat som jag skulle kunna kalla god och jag tyckte inte själva scenen var äcklig (kan tyvärr inte prata för min sambo där, det kanske var hans problem), jag tyckte bara, "usch, för mycket!"
 
Som sagt, har slutat sukta lika mycket efter grillat, restaurangmat och godis, jag har förlikat mig med min diet och får se vad vi bryter den med... är det fint väder kommer vi nog grilla något gott trots allt. Grappe vill att jag ska baka dessert, jag har googlat lite och hittat något som jag vill göra, men som han förmodligen inte skulle uppskatta. Jag tänkte i alla fall tipsa här om någon inte redan nosat lite på det och provat.
 
RAWfood-godis, det är jättedyrt att köpa i affären, men funkar alldeles utmärkt att baka själv, till de flesta recepten behöver man en mixer eller något som kan finfördela ihop ingredienserna till en smet då de består av nötter och torkade frukter/bär. När jag hade avslut på näringslära-kursen skulle vi ha knytkalas, jag tyckte det var så tråkigt att ta med färska bär, jag ville göra något, så jag bakade kakao-bollar med dadlar, valnötter och kokos (inget socker, inga havregryn, inget smör), de var helt fantastiskt goda. Problemet är att Grappie inte gillar dadlar och det är ofta detta som används som sötning i godisrecepten. 
 
Den här skulle jag vilja prova på så himla gärna! Ser den inte väldigt god ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0