Mediciner och pengar

Två filmer som är en bra förklaring till varför jag är jävligt försiktig och jävligt skeptisk till preparat. Jag är fullt medveten om att det är vinklat, men det är inte första gången jag hör dessa påståenden och det har kommit från fler källor tidigare, men detta var så konkret.
 
 
 
Som sagt, förmodligen vill läkarna väl, men det har blivit felinformerade med flit från företag som vill tjäna pengar, med livet som insats(eller ja, såklart inte deras liv, utan våra). 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fabis

Mja. Det man också ska ha i åtanke är att man ska trappa ned från dessa mediciner, ex SSRi-prepparat, för annars blir det en väldig omställning för kroppen som ofta(/alltid) upplevs negativ. Sen finns det naturligtvis allvarligare biverkningar. Kom ihåg att det finns 7 miljarder människor på jorden och alla reagerar olika på mediciner. Sen är det inte svårt att i USA med en befolkning på 200+ miljoner hitta människor som haft extremare biverkningar. Det där med följsamhet hos patienter tar de väl inte upp så mycket heller.

Svar: Nej det är klart, som sagt så vet jag att detta är ganska vinklat och ren propaganda mot psykofarmaka. Saken är den att jag frågar mig varför man ens vill prova en medicin där relativt vanliga "bieffekter" är värre än grundsymptomen av själva sjukdomen. Jag känner, vad jag vet tre personer som äter/ätit psykofarmaka, och två av dem har fått väldigt starka och dåliga bieffekter, säger inte det något?
Janie

2012-07-28 @ 21:21:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0